ЗапорiжАудит
ЗапорiжАудит.Податки.Право
аудиторськi фiрми

Неділя, 24.09.2017, 06:45

30.10.2013

Щодо повернення переплати податків

Процедура повернення надміру сплачених податків регулюється ст. 43 ПКУ.

Згідно п. 43.3 цієї статті «Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення …».  Заява на повернення повинна подаватися не пізніше 1095 днів з моменту виникнення переплати. П. 43.1 ст. 43 ПКУ також передбачено, що переплата повертається за умови відсутності у платника податків податкового боргу. Будь-яких інших умов для повернення помилково або зайво сплачених податків цієї статтею не вимагається.

Статтею 78 ПКУ встановлені підстави для проведення позапланових перевірок. У переліку, наведеному у п. 78.1 ст. 78 ПКУ, немає у якості підстави для позапланової перевірки подання заяви платником податків про повернення переплати. Немає додаткових умов та підстав для проведення перевірки і у сумісному наказі ДПАУ, Мінфіну та Держказначейства України від 21.12.2010 р. № 974/1597/499, яким затверджений Порядок взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань.

 Але у пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПКУ  вказано формулювання, яке дозволяє податковим органам зловживати своїм правом на призначення та проведення  перевірок. У платника податків немає можливостей для спростування вказівок у наказах на проведення перевірок про отримання податківцями так званої податкової інформації про можливі порушення платником податкового та/або іншого законодавства, навіть якщо це є зовсім надуманим. Нажаль,  органи, які мають право та повноваження доглядати за правомірністю здійснення своїх повноважень податківцями, цими питаннями не переймаються.

Тому ми не можемо виключити можливість призначення позапланової перевірки у разі подання підприємством заяви про повернення переплати.

Але, у такому разі у платника податків є право оскаржити в суді наказ про призначення перевірки та не допустити її проведення. А без проведення перевірки податковий орган не може прийняти податкове повідомлення-рішення, яким ( при наявності у нього бажання та при наявності обґрунтованих підстав) він може зменшити переплату шляхом нарахування грошових зобов’язань.  

Та навіть, якщо він це зробить, то у платника податків є можливість не допустити переходу цих нарахувань в статус податкового боргу. Для цього необхідно своєчасно – протягом 10 днів оскаржити це нарахування або в суді або до вищої інстанції.  А лише наявність саме податкового боргу може стати на заваді можливого повернення переплати.

Таким чином,  вважаємо, що підприємство нічого не втрачає при поданні заяви про повернення переплати. У той же час зазначимо, що після спливу 1095 днів у податківців може виникнути законне право відмовити у поверненні переплати. Підприємство у такому разі просто позбавляється своїх грошей.

 

В.М. Білюшов

 

Форма входу

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Rambler's Top100 Украинский портАл Запорожье. Городской портал.